ska bara

Varför säger man "ska bara" när någon annan ber dig göra något. För att nästan slippa göra det de bad om, sitter man tillexempel och tittar på ett tv program som är jättespännande också kommer en förälder in och frågar om man kan tömma diskmaskinen. Då säger man oftast, "aa vänta jag ska bara titta klart". Också svarar föräldern "NU!!!!" också svarar man, "vänta lite ska bara...". Varför säger man istället inte bara, "MEN VÄNTA SER DU INTE ATT JAG TITTAR ELLER?!?!" eller "gör det själv om det måste vara gjort inom 3 sekunder."
Ne då är man gulligull mot sin förälder. Det är i och för sig bra att man är det, för då får man plus poäng. Det har jag lärt mig. :) heheheh

Och hur förbannad blir man inte när det regnar när man ska gå hem, eller till skolan och när man är framme tittar man sig själv i spegeln (eftersom man är så egocentrisk) och vad ser man ? Ett jävla troll. Vart tog mitt fina volymfulla raka ljusbruna hår vägen ? Varför försvann mina rosa kinder och mascaran ? I regnet. Resultatet efter en regnpromenad är alltid lika med. Ditt hår ser as fett ut eftersom det ligger platt på huvudet, det är dessutom mörkare eftersom regnet gör det blött och till råga på allt så har det lockat ut sig precis där man verkligen hade plattat håret. Desstuom, som en touch på the troll feeling så är du nu tomatröd i ansiktet för att du gått så fort och blivit så jävla varm och marcaran, den är ett minne blott. And the end is, du har gjort iordning dig på morgonen för att mötas av regn som alltid förstör och du får gå omkring en hel dag och lukta hårspray och svett.

Ibland önska jag att jag var ett bussbarn, men bara ibland.

the end

Kommentarer
Postat av: emelie

you took the words out of my mouth

jag vill också vara ett bussbarn

ska vi flytta till typ vinköl? vi kan bo hos helena

2009-11-02 @ 18:58:58
URL: http://readmycareface.blogg.se/
Postat av: mamz

bussbarn? been there, done that - never again!

2009-11-02 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0