hanna

"En tanke slog mig härom kvällen, när jag låg nedbäddad i randiga lakan. Det brukar sägas att älskar är ett väldigt starkt ord, att "jag älskar dig" är det finaste en människa kan säga en annan. Jag tycker att det är väldigt fint att säga jag älskar dig, bara för att det är så sällan vi gör det. Vi säger, åh jag älskar den låten, den prickiga kjolen, kakorna med choklad i, men så sällan till de människor vi verkligen tycker om. Nu svävar jag iväg igen, tråden hanna, den röda tråden. Tanken som slog mig var i alla fall, att det egentligen är mycket starkare att säga "jag är kär i dig". Att vara kär innebär två. En pojke är kär i en flicka, en flicka i en pojke, en pojke i en pojke, eller en flicka i en flicka. Det är alltid två. Sakerna vi älskar är så många, mamma, pappa, bror, syster, dofter, berlocker, namn eller ord, men vår kärlek tillhör en. Jag är kär i dig. Jag är din. Två i en bubbla. Två. Är inte det egentligen så mycket finare?"
Såhär skrev en tjej, alltså, det är så himla true. Allt stämmer så jäkla mycket. "Jag är kär i dig. Jag är din." Typ det finaste man kan säga. Speciellt att höra det, men sköen. Allt handlar inte om kärlek. Men jag blev berörd. Hon som skrev det gör mig berörd av det mesta hon skriver. Sååååå fint. Här hittar ni hennes blogg.
och nu är det min tur,
Jag är rätt så elak mot mig själv, jag lyssnar på sorgliga låtar, kollar på bilder på oss och läser kärleksberättelser, men jag antar att det är okej. Det får mig att inse hur viktig han var för mig. Jag var kär, nu är jag vild och galen. Jag kan vara mig själv. Jag får leva. Jag får vara bäst. Jag mår bra!

Kommentarer
Postat av: josse e

<3

2010-11-08 @ 17:31:18
Postat av: mamz

du e bäst

2010-11-10 @ 18:57:27
Postat av: ärtan

puss hannis <3

2010-11-11 @ 21:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0