1992-2010

Jag tycker synd om dagens barn. De tvingas titta på Hannah Montana, animerade filmer och annan Disneychannel skit medans vi, som föddes på 90-talet och tidigare fick titta på sailor moon, pokemon, disneydags och ickeanimerade disneyfilmer osv.
Vet dagens barn vad hajk och trasdockorna är för något? Jag vet inte.
De sitter bara vid datorn och spelar spel numera.
När jag var liten satt jag aldrig vid datorn, jag visste knappt vad man kunde göra på datorn förrän man tog datorkörkort på dagis. När jag var 7 år lekte jag ute och längtade till höjdpunkten på hela veckan; lördagen. Lördagsmorgonen när man fick titta på pokemon och sailor moon och disneydags med lördagsgodis kl 6 på kvällen.
DET var lycka för mig. Idag krävs det en mobil eller en resa till disneyland för att ungar ska bli glada.
Då krävdes det en tripp till sommarland och man var glad i 2 veckor framåt.


Jag förstår vad föräldrar menar när de säger att det var bättre förr.

Kommentarer
Postat av: Tirre

Var är "gilla" knappen när man behöver den?

2011-04-04 @ 19:24:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0