easy living

Det slog mig nyss att det är mindre ungefär 6 månader kvar tills jag inte längre går i skolan. Visst, tanken har slagit mig ett flertal gånger förut, men denna gången blev det liksom, wow, jag är snart vuxen. Om 6 månader får jag inget studiebidrag längre vilket betyder att jag måste skaffa ett jobb. Lättare sagt än gjort. Det betyder också att jag ska veta vad jag vill göra med mitt liv. Lättare sagt än gjort. Men mest av allt betyder det att jag aldrig mer kommer få spendera 5 av 7 dagar i veckan med människorna som kommit att betyda väldigt mycket för mig.
Efter studenten kommer vi att gå egna vägar (jag vet, jag ska väl njuta av tiden vi har kvar istället för att gnälla över hur snart det faktiskt är), vi kommer att växa upp och bli självständiga individer, flytta, skaffa jobb och en dag, bilda familj. 6 ynka månader tills vuxenlivet står på trappan. Jag ska njuta av varenda sekund fram tills dess.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu mår jag väldigt dåligt. JAG VILL INTE SLUTA SKOLAN. eller i alla fall inte sluta träffa er.

Jag har fått hem massa katalogisar från högskolor. jag är sååå sugen på Jönköping! Bajs.

2011-01-14 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0