det ska va ens bästa tid

Jag hatar när föräldrarna säger "det var bättre förr" men det var fanimig bättre förr. Då kunde man vara dum och ändå inte få skäll för man var ju liten och man förstod inte vad man gjorde. Man fick massor av presenter på julafton och att fylla år var det bästa på hela året. Är det så nu? Nej. Nu längtar man bara tills man blir 18 så att man kan få körkort och 20 så att man kan bli stamkund på systembolaget. Och sen önskar man att man kunde vara 20 år resten av livet och slippa 30-årskrisen och allt annat som hör till att bli äldre.

Varför ska vissa prata om äckliga saker när man sitter och äter?
Och varför ska olycksdagar existera? Imorses när jag skulle ta saltvattenspray i håret så skakade jag flaskan, tro fan att hela locket flyger av och inom 2 sekunder är hela mina kläder och golvet blöta av saltvatten. Det torkar väl tänker ni. Nej det blir vita fläckar och för min egen skull vill jag inte gå till skolan med vita fläckar på kläderna...
Varför ska man alltid sova betydligt mer än vad man bestämt sig för att göra? Jag somnade vid 1 förut och tänkte bara sova i en timme, vaknade och tittade på klockan, ojdå, klockan är visst halv 6. Lycka till med att somna ikväll. Tack, det lär behövas.


Älskar lockigt hår. not.


Kommentarer
Postat av: hanna

men man ska ju skaffa barn vid 25 sen gifta sig vid 30 tänk vid 60 när man redan har barnbarn och allt skit.

det enda man längtar efter är pensionen.

hur kul äre att vara 60 + eller ? vad ser man fram emot ?

att kunna leva nästa dag ungefär.......

2009-11-02 @ 21:20:35
URL: http://readmycareface.blogg.se/
Postat av: emelie

oj vad du ska vara positiv hanna

2009-11-02 @ 22:05:22
URL: http://readmycareface.blogg.se/
Postat av: idiz

jag håller med, hanna är väldigt positiv hehe p-gubbe

2009-11-05 @ 17:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0