ahhhhh

tänkte att det var dags att skriva något, jag har inte riktigt haft orken you know.
VI ÄR JU FAKTISKT TVÅ OM DEN HÄR BLOGGEN!
dah.
nej men, vi har psykologiprov imorrn, dock inte hanna. har jag pluggat? NEJ. haha det är ju mig vi pratar om, jag vill hellre sova. eller se på tv. CSI är bra.
jag skulle gärna vilja ha godis också, det skulle va göttttttt.

hittade nån sida med massa ord, västgötska for the win, here it goes:

  • blo: blod
  • bluger: blyg
  • blör: blöder
  • hunn: hund
  • seckla: dregla
  • änna: liksom, ungefär, ändå
  • hälta: hälften
  • eraker: elak, envis
  • flane: dumbom
  • fleka: Fickan
  • pesse-ros: maskros
  • perer: potatisar
  • pessa: kissa
  • kröser: Lingon
  • hele: kille, pojk, ung man
  • hôve eller hûve: huvud
  • ho: hon
  • sulle: skulle

G har en tendens till att bli ett k, "fåklar" tex. Eller varför inte rolit utan g eller "li-kö-ping" och inte "lidköping".
what can I tell you, vi i Västergötland är bönner.
HAHA jag skäms ibland. OCH FÖR ATT INTE GLÖMMA DET BÄSTA ORDET; gött <3

Kommentarer
Postat av: på en toooosdag ?

gött <3

2009-09-28 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0