Dag 3

Idag ska jag berätta om mina föräldrar, men vad ska man skriva? Dom heter iallafall Gerd och Thomas.
Min pappa brukar åka runt i vår raggarbil med sin skinnpaj och dunka Eddie Meduza på högsta volym, min mamma sitter såklart bredvid honom. Gör han inte det hittar vi honom i garaget där han meckar med sin motorcykel som han brukar åka på. Han svänger oftast in på någon bar någonstans i öknen och tar sig en stor stark.

Eller? Nja, jag överdrev en aning där. Jag kan ju berätta att mina kompisar kallar honom "raggarpappan". Nej, han är ingen raggare, det är bara något dom fått för sig. Dom trodde att han var... ja, vad ska man säga. Typ en rockpappa? Något i den stilen. Men ja, jag kan ju meddela att det är han inte. Han har en tatuering på armen och några streck som ska föreställa ormar som han gjorde själv när han var yngre men mer rock finns det inte i honom. Han har glasögon och älskar Bruce Springsteen, The Beatles och massa annan musik. Han sjunger i duschen (något jag ärvt från honom kanske?), är bra på att laga mat och baka bröd.
Han jobbar som svetsare osv (jag vet knappt själv vad han jobbar med) på ett ställe som heter Skara frys (skarafrys?). Han är även jägare och åker ibland till strömstad eller dalarna för att jaga när det är tillåtet. Han är väldigt rädd om min och min bror, ibland lite för mycket. "Pappa, vi lever på 2000-talet nu, inte på stenåldern som när du var ung..." brukar jag säga till honom. Han pratar ofta om när han låg i lumpen och att de ibland fick äta ur samma skål utan att diska den och att ärtsoppa var bland de bästa man kunde få till mat då. Han var jätterädd för tandläkaren när han var liten och har aldrig behövt laga en tand under sina 58 år.
Ja, det var väl det jag hade att säga om min raggarpappa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0