suck åh, eller värre

Imorgon är det skola OCH dessutom, som the top of the line eller pricket över i:et, eller varför inte, the best happening ever, så har vi prov imorgon. HISTORIAPROV till råga på allt. Tur att vi har en sån underbart bra lärare, som vet allt om att lära ut och kan allt om pedagogik............ NEJNEJNEJ det kan han inte. Han är sämst. Jag läser mina anteckningar, såhär ser de ut:
G den tredje - fra. rev. - mindre av reformer - mer reformer - skräckväldet -> militärt styre - Napoleon 1799
Va? Ursäkta mig, jag må vara petig MEN G ville ha mer reformer och mindre reformer och vad ville Napoleon? Vilket skräckvälde? Om Napoleon kom till 1799 vilket år var fra. rev. och när slutade fra. rev.? När införde sig skräckväldet och vart skedde detta? I fra. eller va? Hur blev det med det militära styret? Tog dom över? Eller hur menar du nu?

Såhär glada är vi i alla fall för att få träffa både kerstin, vilma och patrick på en och samma dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0