ångest

Tänkte svara på en riktig fråga från en riktig läsare denna gången (hahahhah)

10 veckor kvar i skolan, sen dåå? Vad är dina planer för livet? ((:

Flytta hemifrån i höst är ingen tanke jag direkt älskar.
Visst det låter ju såååå nice att bo själv, städa när man vill, laga vilken mat man vill, komma hem från krogen när man vill. Men jag är ju bara 13, eller? Jag känner mig som det i alla fall. Jag vill inte lämna fina huset i Skara. Jag vill inte bo ensam, komma hem själv och bo flera mil från dom jag älskar. Gå i skolan igen har jag inga problem med, jag är inte skoltrött, inte alls faktiskt. Jag tycker om skolan. Ni tycker säkert jag är dum i huvudet, men jag har inga problem med att sitta i 3 timmar vid datorn och knåpa på drinklistan till examensarbetet, eller att ha historia, för det är studerna med mina älskade fina vänner som gör det så jäkla värt att vara där. Jag har spenderat varje dag i skolan i trean, varje dag har jag varit där. På hela gymnasiet har jag varit sjuk en gång. EN gång på tre år och jag har skolkat NOLL gånger. Då vet man att man hamnat i rätt klass, rätt linje, rätt allt.
Det kommer bli så svårt att släppa det, det kommer bli så svårt att säga hejdå, vi kommer aldrig mer gå i samma klass.
Men för att gå tillbaka till frågan. Jag vet inte. Jag ska studera vidare, helst till hösten. Jag vill gå på en grafisk designutbildning. Jag vill bli Art Director eller marknadsförare, eller PRkonsult. Jag vill åka till usa och lära mig att stå bakom bardisken. Jag vill mycket. Det gäller bara att bestämma sig, lilla Hanna.

Kommentarer
Postat av: Ahlis

Bra skrivit, en bra hänna som kommer bli en saknad hänna.

2011-03-17 @ 23:01:49
Postat av: mamz

man måste inte flytta bara för att man tar studenten knas

2011-03-18 @ 13:34:08
Postat av: Frida

Åk till Sunne i Värmland och plugga grafisk medieproduktion! :D

2011-03-18 @ 17:50:31
URL: http://fridahellborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0